پیشرانش/ترمودینامیک/انتقال حرارت/سوخت و احتراق/انرژی/...
محسن اسفندی؛ محمدکاظم مؤیدی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 خرداد 1402
چکیده
دراین مطالعه شبیهسازی بالستیک داخلی و جریانهای خروجی از موتور سوخت جامد، بررسی شده است. میدان جریان در نظر گرفته شده در این مسئله شامل گرین استوانهای و دیواره جامد موتور و دامنه جریان در خروجی نازل، مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است. معادلات جریان به صورت متقارن محوری و با فرض تراکم پذیری برای پدیده سوزش سوخت در حالت سوزش غیر ...
بیشتر
دراین مطالعه شبیهسازی بالستیک داخلی و جریانهای خروجی از موتور سوخت جامد، بررسی شده است. میدان جریان در نظر گرفته شده در این مسئله شامل گرین استوانهای و دیواره جامد موتور و دامنه جریان در خروجی نازل، مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است. معادلات جریان به صورت متقارن محوری و با فرض تراکم پذیری برای پدیده سوزش سوخت در حالت سوزش غیر فرسایشی،بکار گرفته شدهاست. در مطالعه حاضر، گرین سوخت از نوع استوانهای، که از کاربردترین نوع گرین های سوخت به لحاظ سادگی درتولید می باشد،در نظر گرفته شدهاست. به جهت نزدیکی بیشتر مدل شبیهساز به فرآیند واقعی، از توابع تعریف شده توسط کاربر در نرم افرار فلوئنت،برای توصیف برخی کمیتها و پدیدههای خاص مسئله مورد بررسی، استفاده شدهاست. در پایان نتایج حاصل از شبیهسازی در حالتهای مختلف سوزش سوخت، مورد بررسی و نشان دهنده دقت مدل شبیهساز با استفاده از وارد کردن پارامترهای تاثیرگذار بر سوزش سوخت می باشد.
محمدکاظم مؤیدی؛ احمد محمدمیرزایی
دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 13-19
چکیده
در این پژوهش، درباره میدان جریان پیرامون محمولة بازگشتی از فضا مطالعه شده است که یک مدل هندسی دارای پخ و متقارن نسبت به محور عمودی است. شبیهسازی جریان پیرامون اجسام پرنده در رژیم پروازی فرا صوتی، از مباحث مطرح در پروژههای هوافضایی است. بازگشت موفقیتآمیز محمولههای بازگشتی به زمین بهشدت به زاویة حملة آنها هنگام ورود به اتمسفر ...
بیشتر
در این پژوهش، درباره میدان جریان پیرامون محمولة بازگشتی از فضا مطالعه شده است که یک مدل هندسی دارای پخ و متقارن نسبت به محور عمودی است. شبیهسازی جریان پیرامون اجسام پرنده در رژیم پروازی فرا صوتی، از مباحث مطرح در پروژههای هوافضایی است. بازگشت موفقیتآمیز محمولههای بازگشتی به زمین بهشدت به زاویة حملة آنها هنگام ورود به اتمسفر وابسته است. به دلیل اهمیت موضوع محاسبات آیرودینامیکی وسایل پرنده و به دلیل اینکه معمولاً وسایل پرنده تاکتیکی از جمله موشک در زاویه حمله پرواز میکنند، موضوع یادشده اهمیت خاصی در صنایع هوافضایی دارد و در بسیاری از موارد نتایج تحقیقات انتشار نیافته است و این موضوع سبب بروز تا حد زیادی تحقیق در این حوزه را با مشکلاتی مواجه میکند. در این تحقیق، جریان حول اجسام متقارن در زوایای حمله مختلف بررسی خواهد شد. به این منظور میدان جریان در عدد ماخ 7 و در زوایای حملة مختلف شبیهسازی و نتایج آن با دادههای مرجع مقایسه میشود که نتایج دقت نسبتا مناسبی را به ویژه برای ضرایب نیروی محوری و شکل خطوط همتراز برای مولفة افقی سرعت نشان میدهد.