محمدرضا بایرامعلی پور قشلاقی؛ علی صابری مقدم؛ محمدمهدی بحری رشت آبادی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 23-34
چکیده
در عایقکاری مخزن کرایوژنیک از عایقهای مختلفی استفاده میشود که عایق چندلایه یک نوع از آنها است. عایقهای چندلایه نسبت به سایر عایقهای کرایوژنیک دارای عملکرد بالاتری است. این عایقها از لایههای سپر تابشی و جداکننده تشکیل شدهاند. عایقهای چندلایة یکپارچه عایقهایی هستند که در آن لایههای جداکننده با قطعههای پلیمری ...
بیشتر
در عایقکاری مخزن کرایوژنیک از عایقهای مختلفی استفاده میشود که عایق چندلایه یک نوع از آنها است. عایقهای چندلایه نسبت به سایر عایقهای کرایوژنیک دارای عملکرد بالاتری است. این عایقها از لایههای سپر تابشی و جداکننده تشکیل شدهاند. عایقهای چندلایة یکپارچه عایقهایی هستند که در آن لایههای جداکننده با قطعههای پلیمری کوچک با رسانایی حرارتی پایین جایگزین میشود. لایههای جداکنندة عایق چندلایة پاسخگو به بار از ستونهای کوچک پلیمری ساخته شده که به بارهای خارجی در هر لحظه پاسخ میدهد. عایقهای چندلایة معمولی رایج توانایی بارگذاری را ندارد. برای برطرف کردن این مشکل از عایقهای چندلایة متحمل بار استفاده میشود. این عایقها جداکنندة توری ندارند، بلکه در آنها از جداکنندههای پلیمری که توانایی تحمل بار و وزن بالایی دارند، استفاده شده است. سیستم عایق کامپوزیتی لایهای، شامل لایههای سپر تابشی، لایههای پودری (آیروژل یا فیوم سیلیکا) و لایههای حامل (پارچة بدون بافت یا کاغذ فایبرگلاس) است. تفاوت آنها با عایق چندلایة معمولی در این است که عایق کامپوزیتی لایهای یک لایة اضافی پودری در ساختار خود دارد.