هواپیماهای بدون سرنشین بالزن با توجه به توانایی پرواز بدون صدا در سرعتهای کم و قابلیت مانور زیاد در معرض توجه قرار گرفتهاند. در این مقاله، با بررسی تاریخچة این موضوع و اهمیـت آن در زمینة علوم مهندسی، چگونگی بدست آمدن نیروهای مورد نیاز برآی پرواز در بال زدن شرح داده میشود. پس از آن، با بررسی جوانب مختلف و ارائة معادلات، مدل مناسبی ...
بیشتر
هواپیماهای بدون سرنشین بالزن با توجه به توانایی پرواز بدون صدا در سرعتهای کم و قابلیت مانور زیاد در معرض توجه قرار گرفتهاند. در این مقاله، با بررسی تاریخچة این موضوع و اهمیـت آن در زمینة علوم مهندسی، چگونگی بدست آمدن نیروهای مورد نیاز برآی پرواز در بال زدن شرح داده میشود. پس از آن، با بررسی جوانب مختلف و ارائة معادلات، مدل مناسبی به منظور دستیابی به اهداف کنترلی بدست میآید. با توجه به پیچیدگی سینماتیکی و دینامیکی بالزنها، مدل به دست آمده غیرخطی و متناوب می باشد. پایداری بالزنها که اغلب با استفاده از روشهای متوسطگیری و نظریة فلوکه بررسی میشود، شرح داده شده است. چالشهای کنترلی مطرح شده و مناسبترین رویکردهای کنترلی برای کنترل پرواز بالزن انتخاب میشود. با توجه به محدودیت در وزن ربات بالزن، انتخاب قطعات الکترونیکی نیز به عنوان یک چالش بررسی خواهد شد.