آئرودینامیک/مکانیک سیالات/آئروآکوستیک/...
بررسی روش های منتخب جهت بهبودی ضرایب آیرودینامیکی و عملکرد بهتر هواپیماهای بدون سرنشین

محمدحسین مقیمی اسفندآبادی؛ محمد حسن جوارشکیان

دوره 8، شماره 3 ، مهر 1403، ، صفحه 1-16

چکیده
  هواپیما بدون سرنشین یک نوع هواپیما است که بدون نیاز به سرنشین انسانی عمل می‌کند. این هواپیماها قادر به پرواز خودکار، بدون نیاز به کنترل از راه دور هستند و بیشتر به وسیله کامپیوتر و سنسورها کنترل می‌شوند. هواپیما بدون سرنشین در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد‌های مختلفی دارد که شامل ارتباطات، نظارت و عکاسی و فیلمبرداری ...  بیشتر

آئرودینامیک/مکانیک سیالات/آئروآکوستیک/...
طراحی و بهینه سازی فنس روی بال یک مدل هواپیمای لامبدا شکل جهت کاهش ضریب گشتاور غلتشی

محمد حسین مقیمی اسفندآبادی؛ محمد حسن جوارشکیان

دوره 8، شماره 2 ، تیر 1403، ، صفحه 13-25

چکیده
  پژوهش حاضر، به بررسی تأثیر فنس بر گردابه های راس بال و سطوح کنترلی در هواپیما با استفاده از روش عددی می پردازد. در طراحی و قرار دادن فنس های بال، ابعاد متوسط استخراج شده از گردابه های راس بال در زوایای حمله مختلف به کار گرفته شده است. همچنین، فنس ها با ابعاد مشخص شده در سه ارتفاع و سه موقعیت مختلف در طول بال نصب شده (طول فنس برابر با میانگین ...  بیشتر

آئرودینامیک/مکانیک سیالات/آئروآکوستیک/...
شبیه‌سازی عملکرد آیرودینامیکی یک ریز‌ایرفویل متقارن با استفاده از روش دینامیک ذرات اتلافی

رخشاد دشتی گوهری؛ رامین ذاکری؛ محمد محسن شاه‌مردان؛ محسن نظری

دوره 6، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 23-39

چکیده
  در این مقاله، از روش دینامیک ذرات اتلافی جهت شبیه­سازی جریان حول ریزایرفویل استفاده شده است. به دلیل مشکل رایج در اعمال شرط مرزی و عدم بررسی آیرودینامیکی اجسام در این روش مولکولی برآن شدیم تا مطالعه در این حیطه را آغاز کنیم. در این مطالعه از شرایط مرزی دوره­ای استفاده شده و با اعمال این شرایط مرزی ذرات به تعادل رسیدند. نتایج بدست­آمده ...  بیشتر