پیشرانش/ترمودینامیک/انتقال حرارت/سوخت و احتراق/انرژی/...
شبیه‌سازی عددی جریان نا‌پایا و محاسبه ضریب انتقال حرارت درپوسته موتور سوخت جامد

محسن اسفندی؛ محمدکاظم مؤیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 خرداد 1402

چکیده
  دراین مطالعه شبیه‌سازی بالستیک داخلی و جریان‌های خروجی از موتور سوخت جامد، بررسی شده است. میدان جریان در نظر گرفته شده در این مسئله شامل گرین استوانه‌ای و دیواره جامد موتور و دامنه جریان در خروجی نازل، مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است. معادلات جریان به صورت متقارن محوری و با فرض تراکم پذیری برای پدیده سوزش سوخت در حالت سوزش غیر ...  بیشتر

اثر کاتالیزور پخت DBTDL بر خواص مکانیکی بالستیکی یک آتشزنة کامپوزیتی

احمد ملائی؛ یحیی ابراهیم آبادی؛ نواب فتحی؛ محمدجواد ستوده

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 1-6

چکیده
  آتشزنه‌ها بخش مهمی از موتور هستند که سبب آغازش اشتعال گرین پیشرانه می‌شوند. در موتورهای بزرگ معمولاً از آتشزنه‌های کامپوزیتی تحت عنوان پایروژن استفاده می‌شود. آتشزنه‌های پایروژنی فرمولاسیونی مشابه پیشرانه‌های جامد مرکّب دارند و نرخ سوزش آنها نسبتاً بالا است. در این تحقیق یک نمونة آتشزنة کامپوزیتی بر پایة رزین پلی‌بوتادی‌اِن ...  بیشتر

فناوری‌ها و روش‌های نوین در تعیین نرخ سوزش پیشرانه‌های جامد

محمدعلی دهنوی؛ رضا امامی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 57-67

چکیده
  نرخ سوزش در تعیین رفتار بالستیکی و عملکردی پیشرانه‌های راکت جامد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در این مقاله تأثیر عوامل مختلفی از جمله فشار محفظه‌ی احتراق، دمای اولیه گرین پیشرانه، نسبت سوخت به اکسیدکننده، ترکیب درصد اجزای پیشرانه، اندازه ذرات اکسیدکننده، اندازه‌ی راکت موتور و اندازه‌ی گرین بر نرخ سوزش بررسی شده است. برای این بررسی، ...  بیشتر