پیشرانش/ترمودینامیک/انتقال حرارت/سوخت و احتراق/انرژی/...
محسن اسفندی؛ محمدکاظم مؤیدی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 خرداد 1402
چکیده
دراین مطالعه شبیهسازی بالستیک داخلی و جریانهای خروجی از موتور سوخت جامد، بررسی شده است. میدان جریان در نظر گرفته شده در این مسئله شامل گرین استوانهای و دیواره جامد موتور و دامنه جریان در خروجی نازل، مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است. معادلات جریان به صورت متقارن محوری و با فرض تراکم پذیری برای پدیده سوزش سوخت در حالت سوزش غیر ...
بیشتر
دراین مطالعه شبیهسازی بالستیک داخلی و جریانهای خروجی از موتور سوخت جامد، بررسی شده است. میدان جریان در نظر گرفته شده در این مسئله شامل گرین استوانهای و دیواره جامد موتور و دامنه جریان در خروجی نازل، مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است. معادلات جریان به صورت متقارن محوری و با فرض تراکم پذیری برای پدیده سوزش سوخت در حالت سوزش غیر فرسایشی،بکار گرفته شدهاست. در مطالعه حاضر، گرین سوخت از نوع استوانهای، که از کاربردترین نوع گرین های سوخت به لحاظ سادگی درتولید می باشد،در نظر گرفته شدهاست. به جهت نزدیکی بیشتر مدل شبیهساز به فرآیند واقعی، از توابع تعریف شده توسط کاربر در نرم افرار فلوئنت،برای توصیف برخی کمیتها و پدیدههای خاص مسئله مورد بررسی، استفاده شدهاست. در پایان نتایج حاصل از شبیهسازی در حالتهای مختلف سوزش سوخت، مورد بررسی و نشان دهنده دقت مدل شبیهساز با استفاده از وارد کردن پارامترهای تاثیرگذار بر سوزش سوخت می باشد.
محمدرضا بایرامعلی پور قشلاقی؛ علی صابری مقدم؛ محمدمهدی بحری رشت آبادی
دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 23-34
چکیده
در عایقکاری مخزن کرایوژنیک از عایقهای مختلفی استفاده میشود که عایق چندلایه یک نوع از آنها است. عایقهای چندلایه نسبت به سایر عایقهای کرایوژنیک دارای عملکرد بالاتری است. این عایقها از لایههای سپر تابشی و جداکننده تشکیل شدهاند. عایقهای چندلایة یکپارچه عایقهایی هستند که در آن لایههای جداکننده با قطعههای پلیمری ...
بیشتر
در عایقکاری مخزن کرایوژنیک از عایقهای مختلفی استفاده میشود که عایق چندلایه یک نوع از آنها است. عایقهای چندلایه نسبت به سایر عایقهای کرایوژنیک دارای عملکرد بالاتری است. این عایقها از لایههای سپر تابشی و جداکننده تشکیل شدهاند. عایقهای چندلایة یکپارچه عایقهایی هستند که در آن لایههای جداکننده با قطعههای پلیمری کوچک با رسانایی حرارتی پایین جایگزین میشود. لایههای جداکنندة عایق چندلایة پاسخگو به بار از ستونهای کوچک پلیمری ساخته شده که به بارهای خارجی در هر لحظه پاسخ میدهد. عایقهای چندلایة معمولی رایج توانایی بارگذاری را ندارد. برای برطرف کردن این مشکل از عایقهای چندلایة متحمل بار استفاده میشود. این عایقها جداکنندة توری ندارند، بلکه در آنها از جداکنندههای پلیمری که توانایی تحمل بار و وزن بالایی دارند، استفاده شده است. سیستم عایق کامپوزیتی لایهای، شامل لایههای سپر تابشی، لایههای پودری (آیروژل یا فیوم سیلیکا) و لایههای حامل (پارچة بدون بافت یا کاغذ فایبرگلاس) است. تفاوت آنها با عایق چندلایة معمولی در این است که عایق کامپوزیتی لایهای یک لایة اضافی پودری در ساختار خود دارد.