طراحی/سیستم/قابلیت اطمینان/صلاحیت پروازی/آزمایش‌های پروازی/...
مدلسازی و تحلیل قابلیت اطمینان سیستم پهپاد چند حالته با برنامه عملیاتی تصادفی

محمدعلی فارسی

دوره 7، شماره 3 ، شهریور 1402، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.30699/jtae.2023.7.3.1

چکیده
  میزان موفقیت در انجام ماموریت ها و هزینه های مربوطه همواره یکی از دغدغه های محققین بوده و با توجه به حساسیت و تنوع عملیات ها این موضوع امروزه بیشتر مورد توجه است. در دهه اخیرموضوع عملیات جمعی و تاثیر بر کمیت وکیفیت عملیات هوایی مورد توجه واقع شده است. در این تحقیق یک یگان پهپادی که دارای ساختار موازی بوده با توانایی انجام چند ماموریت ...  بیشتر

طراحی/سیستم/قابلیت اطمینان/صلاحیت پروازی/آزمایش‌های پروازی/...
طراحی بهینه چندموضوعی یک تاکسی هوایی و مقایسه نتایج با طراحی کلاسیک

سید حسین ساداتی؛ امیرحسین آدمی؛ محمدمهدی عبادی

دوره 7، شماره 3 ، شهریور 1402، ، صفحه 13-24

https://doi.org/10.22034/jtae.2023.354454.1259

چکیده
  در سال های اخیر استفاده از تاکسی هوایی به عنوان یک راه حل مناسب جهت جابه جایی بار و مسافر خصوصا در مسافت های کوتاه و درون شهری مورد توجه قرارگرفته است. استفاده از روش‌های مدرن طراحی بهینه نظیر بهینه‌سازی چند موضوعی با استخراج طرح بهینه ضمن ارضاء کلیه قیود مدنظران طراحان، اطمینان از بهینه بودن طرح را نیز مقدور می‌سازد. در این مقاله ...  بیشتر

طراحی/سیستم/قابلیت اطمینان/صلاحیت پروازی/آزمایش‌های پروازی/...
طراحی و بهینه‌سازی منبع تغذیه AC/DC دوطبقه مبتنی بر افزایش قابلیت اطمینان برای تغذیه هواپیما

سید مهدی نوری؛ مهدی عالمی رستمی؛ قاسم کاهه

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 17-28

https://doi.org/10.30699/jtae.2023.7.2.3

چکیده
  در این مقاله بازده و قابلیت اطمینان مبدل الکترونیک قدرت AC/DC دو طبقه با بکارگیری الگوریتم ژنتیک چند هدفه (NSGA- II)، به منظور کمینه‌سازی تابع هدف انجام می‌شود. متغیر­های تابع هدف، بازدهی و قابلیت اطمینان می­باشند. برای ارزیابی قابلیت اطمینان از مدل مارکوف استفاده می‌شود و در آن خطاهای اتصال کوتاه و مدار باز برای المان‌های مدار درنظرگرفته ...  بیشتر

طراحی/سیستم/قابلیت اطمینان/صلاحیت پروازی/آزمایش‌های پروازی/...
مدل‌سازی قابلیت‌اطمینان پهپاد به روش‌ مارکوف

جلال راعی؛ محمد نجفی؛ محمود فلاحت نیا

دوره 6، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.22034/jtae.2023.6.4.1

چکیده
  به طور کلی روش‌های تحلیلی مختلفی برای ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم‌های قابل‌تعمیر و غیرقابل‌تعمیر و به طور خاص پیش‌بینی وجود دارد. پیش‌بینی قابلیت اطمینان یکی از رایج‌ترین شکل‌های تحلیل قابلیت اطمینان است که برای تخمین و پیش‌بینی نرخ وقوع خرابی، قابلیت اطمینان، آمادگی و میانگین زمان- تا- وقوع خرابی قطعات و سیستم مورد استفاده ...  بیشتر

طراحی/سیستم/قابلیت اطمینان/صلاحیت پروازی/آزمایش‌های پروازی/...
مدلسازی دینامیک غیرخطی به کمک شبکه‌های عصبی عمیق بازگشتی مطلع از فیزیک

سیدحسین پورتاکدوست؛ امیرحسین خدابخش

دوره 6، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 25-36

https://doi.org/10.22034/jtae.2023.6.4.3

چکیده
  در این مقاله به بررسی قدرت پیشبینی شبکه‌های عصبی بازگشتی (Recurrent Neural Networks - RNNs ) و به صورت ویژه شبکه‌های مطلع از فیزیک (Physics-Informed Neural    Networks - PINNs) برای دینامیک‌های غیرخطی پرداخته شده‌است. شبکه‌های مطلع از فیزیک شبکه‌های عصبی بدون نظارتی (unsupervised) هستند که در آن‌ها صرف برقراری رابطه‌ی ورودی و خروجی مد نظر قرار نگرفته و برقراری ...  بیشتر

طراحی/سیستم/قابلیت اطمینان/صلاحیت پروازی/آزمایش‌های پروازی/...
بهینه‌سازی یک هواپیمای بی‌سرنشین با استفاده از منطق فازی و بهینه‌سازی طراحی چندموضوعی

محمد رضا ستاینده؛ علیرضا بابایی

دوره 5، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 29-41

https://doi.org/10.22034/jtae.2021.129738

چکیده
  در این تحقیق سعی شده است تا با ارائة یک روش، مشکلات مربوط به بهینه‌سازی‌های چندهدفه مقید (پیاده‌­سازی، زمان محاسبات و سادگی) تا حدودی برطرف شود. این روش که بر مبنای منطق فازی است یک مساله بهینه‌­سازی چندهدفه مقید را به یک مساله بهینه‌سازی تک هدفه نامقید تبدیل می‌­کند و به این شکل بسیاری از مشکلات ذکر شده برطرف می‌شود. جهت نشان ...  بیشتر